Sprzedaż, doradztwo oraz montaż

Ekrany projekcyjne

Ekrany projekcyjne są nieodzownym elementem przekazu obrazów statycznych jak i ruchomych dla wszelkiego typu projekcji. W największym skrócie ekran składa się z powierzchni ekranowej oraz elementów konstrukcyjnych pozwalających na zainstalowanie go do elementów stałych (ściana, sufit, belki podsufitowe itp.) jak i konstrukcje wolno stojące (ekrany ramowe przenośne, ekrany na statywach, ekrany na trójnogach).

Powierzchnie ekranowe występują w wielu wariantach odcieni bieli, począwszy od śnieżno-białego, do szarego (głównie kino domowe) w wersji matowej, jak i podbijającej refleksy świetlne. Uzależnione jest to od warunków w których realizowana jest projekcja oraz co jest jej przedmiotem-projekcje filmowe lub np. grafika lub treści biznesowe.

Geometria obrazu - W zależności od urządzenia z którego wyświetlamy obraz oraz efektu który chcemy osiągnąć możemy stosować ekrany o płaskiej lub zakrzywionej powierzchni w celu uzyskania zadowalającej nas geometrii obrazu.

Umieszczenie wyświetlacza - Ekrany projekcyjne podzielić można też w zależności od sposobu umieszczenia wyświetlacza, na przeznaczone do projekcji przedniej lub tylnej, a nawet projekcji dual. Istnieje też segment ekranów z powierzchniami perforowanymi w przypadku, gdy nagłośnienie umieszczone jest za ekranem.

Kasety, Wymiary, materiały, napędy

Kaseta to element, chroniący powierzchnię projekcyjną przed zabrudzeniem oraz uszkodzeniami mechanicznymi podczas gdy materiał jest zwinięty. Na przykładzie ekranów marki Adeo Screen, wyróżnia się dwa podstawowe systemy montażu kaset: standardowy, w przypadku którego estetyka i możliwość schowania za kasetą elementów montażowych bierze górę nad szybkością instalacji oraz system szybkiego montażu, dający oszczędności czasowe na całej instalacji. Ponadto, ekrany projekcyjne mogą być również produkowane w wersji bez kasety.

Same kasety występują najczęściej w dwóch kolorach – białym oraz czarnym.

Ekrany dopasowuje się do pomieszczenia, a nie odwrotnie. Znakomita większość ekranów z naszej oferty ma możliwość personalizacji zarówno szerokości, jak i wysokości.

Można zatem samemu określić ich pożądane wymiary.

Ekrany rozwijane dostępne są z trzema rodzajami napędu: elektrycznym, elektrycznym z wbudowanym sterowaniem radiowym oraz w wersji rozwijanej ręcznie za pomocą korby. Pierwsze z rozwiązań składa się z silnika wewnątrz kasety i standardowego przełącznika naściennego (góra-dół), do którego można dokupić opcjonalne zewnętrzne sterowanie bezprzewodowe.

Natomiast wersja ze sterowaniem zintegrowanym wyposażona jest w wbudowany odbiornik radiowy i pilota zdalnego sterowania. Pilot ten dostępny jest również w wersji Way jednokanałowej, która może być umieszczona w obudowie ściennej lub nabiurkowej (patrz strona Akcesoria).

Trzecim typem jest wersja ekonomiczna, rozwijana ręcznie za pomocą demontowanej korby, która pozwala na precyzyjne rozwijanie i zwijanie powierzchni projekcyjnej.

 

Do prawidłowego zaprojektowania systemu audiowizualnego należy dobrać właściwą wielkość stosowanego ekranu. Niekiedy specyficzne warunki projekcji wymagają ekranu, który będzie posiadał ściśle określone wymiary z dokładnością co do centymetra. System personalizacji Adeo Screen wychodzi naprzeciw tego typu wymaganiom, dając możliwość zaprojektowania ekranu na potrzeby danej instalacji audiowizualnej.

Aby uzyskać najlepsze rezultaty projekcji należy uwzględnić trzy zmienne: odległość pomiędzy ekranem a najdalszym widzem (dystans), typ wyświetlanych informacji (prezentacje, grafika, kino domowe itp.) oraz współczynnik proporcji ekranu.

Zależnie od typu projekcji (przedniej, tylnej, przedniej i/lub tylnej), a także warunków używania należy dobrać odpowiedni materiał, z którego będzie wykonana powierzchnia projekcyjna.

Po co w ekranach projekcyjnych czarne ramki?

Czarne obramowanie ekranu projekcyjnego umożliwia optyczne oddzielenie wyświetlanego obrazu od otaczającego tła. Czarny materiał posiada niski współczynnik odbicia światła, co pozwala ukryć wady obrazu często widoczne na jego krańcach. Uzyskuje się tym sposobem efekt zwiększenia wyrazistości obrazu i odczuwalne podniesienie komfortu.

Powierzchnie projekcyjne prócz wyposażenia w czarne ramki (black edges) mogą posiadać również czarny top o wysokości od kilku do kilkudziesięciu centymetrów. Czarny top ma zastosowanie szczególnie w instalacjach sufitowych, umożliwiając tym samym odpowiednie umiejscowienie powierzchni roboczej ekranu.

Ekrany z napinaczami

Napinacze w ekranach projekcyjnych służą do… Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Stosuje się je ponieważ… It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Farby projekcyjne – rozwiązanie alternatywne

Tam gdzie z różnych względów nie można zastosować ekranów, warto rozważyć użycie farb projekcyjnych. Pomalowanie ściany taką specjalistyczną farbą pozwoli przekształcić ją w ekran projekcyjny. Farba projekcyjna, w odróżnieniu od zwykłej białej ściany, pozwoli na uzyskanie niemal idealnego odzwierciedlenia kolorów, nienagannego kontrastu i odpowiedniego współczynnika odbicia światła niezastąpioną jest farba projekcyjna. Rozwiązanie to doskonale sprawdza się przede wszystkim w domach, ale znajduje także świetne zastosowanie w muzeach czy galeriach sztuki itd.

Ekrany ścienno sufitowe w kasetach

Ekrany te przeznaczone są do montażu w pomieszczeniach, posiadają mocowania pozwalające na instalacje ich zarówno do ściany jak i do sufitu lub do innych stałych elementów architektonicznych np. belek stalowych, podciągów, wsporników.

Ekrany do zabudowy sufitowej

Przeznaczone do montażu w sufitach podwieszanych różnegotypu takich jak sufity typu karton-gips, armstrong, rastry itp. W przypadku tego typu instalacji kaseta ekranu jest praktycznie niewidoczna, poza tym chowając cały mechanizm zyskujemy szczególnie w niewysokich pomieszczeniach.

Adeo MAX Incel

 
    • Personalizowane wymiary: szerokość i wysokość
    • Rodzaj napędu: elektryczny
    • Kaseta: dostępny jedynie w wersji z kasetą
    • Kolor kasety: biały, czarny lub personalizowany na życzenie klienta
    • Strona wysuwu powierzchni: wysuw tylny lub przedni, opcjonalnie Reverse Roll
    • Strona montażu silnika: prawa
    • Format: 1:1 - 4:3 - 16:10 - 16:9 - 21:9 - 3.37:1 - 2.40:1
    Powierzchnie projekcyjne: VisionWhite, VisionAcoustik, VisionMacroAcoustik

Ekrany ścienne ramowe

Ekrany stałe naścienne w czarnych ramach z aluminium lub aluminium pokrytego aksamitem lub welurem. Stosowane głównie tam gdzie nie możemy doprowadzić instalacji elektrycznej do sterowania pracą ekranu. Są znakomitą alternatywą dla wysoce awaryjnych ekranów ręcznych sprężynowych.(zdjęcie).

Ekrany ramowe wolnostojące

Ekrany rozpinane na ramach przeznaczone do montażu czasowego idealne na wystawy, ewenty prezentacje plenerowe. Wielkość ich może sięgać w podstawie nawet kilkanaście metrów.

Ekrany akrylowe

Powierzchnie ekranowe o strukturze podobnej do przezroczystej plexi do projekcji przedniej, tylnej lub dual (wrażenie hologramu). Możliwość wycinania dowolnego kształtu powierzchni projekcyjnej. Wykorzystywane w reklamie wizualnej, muzealnictwie, nauce.